Subject: RE: Kultuuriministri määruse eelnõu arvamuse avaldamiseks esitamine
From: Eesti Vabaõhumuuseum <[email-masked]>
To: "KUM min" <[email-masked]>
Cc: "Marju Reismaa" <[email-masked]>, "Tanel Veeremaa" <[email-masked]>
Date: Fri, 18 Oct 2024 12:58:49 +0300

Tere!

Arvamuse avaldamine SA Eesti Vabaõhumuuseumi poolt Kultuuriministri 11. 
septembri 2023. a määruse nr 11 „Riigieelarvest muuseumide tegevustoetuse 
taotlemise, taotleja hindamise ja toetuse määramise tingimused ja kord“ 
muutmise kohta:

Kui määrust otsustatakse kindlasti muuta, siis oleks mõistlik, et punktide 1 
(paragrahvi 11 täiendamine lõikega 4¹) ja 4 (paragrahvi 12 täiendamine 
lõikega 5) puhul oleks tegemist ühekordse muudatusega ainult aastaks 2025. 
Ühesuguse protsendi kasutamine seab järjest keerulisemasse olukorda 
muuseumid, kes saavad tegevustoetust ainult Kultuuriministeeriumilt ja keda 
ei toeta riik halduskulude katmisel läbi RKAS-i. Muuseumidel oli juba välja 
töötatud hindamise metoodika, mis arvestas muuseumide erinevusi ja edaspidi 
võiks siiski seda kasutada.

Punkt 2 (paragrahv 11 lõige 6) täiendus on väga positiivne, kuid punkt 3 
(paragrahv 11 lõige 7) vajaks täpsemat sõnastust, kuna praeguse sõnastuse 
järgi võiks lisatoetuse võtta ära tagasiulatuvalt ka aastate pärast. Näiteks 
kui maamaks tõuseb mitme aasta jooksul hüppeliselt, ning asutus saab selleks 
lisatoetust, mida ei loeta eelarve suurendamiseks, siis peaks asutus olema 
justkui pidevalt valmis, et juba varasemalt eraldatud lisatoetuse mahtu 
mingil aastal ei eraldata. Kuna summad võivad olla üsna suured ja samal ajal 
ei saa muuseum olla kindel baasrahastuses, siis ei ole võimalik teha 
pikemaaegseid otsuseid. Ebavõrdne ning tunduvalt ebastabiilsem olukord tekib 
asutustega, kelle kinnistuid haldab RKAS ja kus kaetakse taolised tõusud 
läbi RKAS-i.

Parimate soovidega

Helena-Grethel Kask

juhiabi
SA Eesti Vabaõhumuuseum
Vabaõhumuuseumi tee 12, 13521 Tallinn

+372 6549100;  <mailto:[email-masked]> [email-masked] ; www.evm.ee

From: [email-masked] <[email-masked]>
Sent: Tuesday, October 8, 2024 1:22 PM
To: Sihtasutus A.H.Tammsaare Muuseum Vargamäel 
<[email-masked]>; Sihtasutus Eesti Ajaloomuuseum 
<[email-masked]>; Sihtasutus Eesti Kunstimuuseum <[email-masked]>; 
Sihtasutus Eesti Meremuuseum <[email-masked]>; Sihtasutus Eesti Spordi- 
ja Olümpiamuuseum <[email-masked]>; Sihtasutus Eesti Tervishoiu 
Muuseum <[email-masked]>; Eesti Vabaõhumuuseum <[email-masked]>; 
Sihtasutus Haapsalu ja Läänemaa Muuseumid <[email-masked]>; Sihtasutus Hiiumaa 
Muuseumid <[email-masked]>; Sihtasutus Narva Muuseum 
<[email-masked]>; Sihtasutus Rannarootsi Muuseum 
<[email-masked]>; Sihtasutus Saaremaa Muuseum 
<[email-masked]>; Sihtasutus Virumaa Muuseumid <[email-masked]>; 
Sihtasutus Ajakeskus Wittenstein <[email-masked]>; Sihtasutus Juuru ja 
Hageri Kihelkonna Muuseumid <[email-masked]>; Harjumaa Muuseum 
<[email-masked]>; Sihtasutus Eesti Arhitektuurimuuseum 
<[email-masked]>; Sihtasutus Eesti Tarbekunsti- ja 
Disainimuuseum <[email-masked]>; Sihtasutus Tartu Kunstimuuseum 
<[email-masked]>
Subject: Kultuuriministri määruse eelnõu arvamuse avaldamiseks esitamine

Tere!

Teile on saadetud Kultuuriministeeriumi dokumendihaldussüsteemi Delta kaudu 
dokument.

Pealkiri: Kultuuriministri määruse eelnõu arvamuse avaldamiseks esitamine

Registreerimise kuupäev: 08.10.2024

Registreerimise number: 1-11/1126-1.

Täiendavate küsimuste korral palume pöörduda e-postil 
<mailto:[email-masked]> [email-masked] või helistada telefonil 628 2222.

Kultuuriministeerium
Suur-Karja 23, 15076 Tallinn
Üldtelefon: 628 2222
Üldfaks: 628 2200
E-post: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
www.kul.ee <https://www.kul.ee/>